Melodifestivalen 2011: Deltävling 2





Dags för vecka två i en av sveriges större musiktävlingar. Direkt från de dåliga skämtens huvudstad, där alla heter Glenn och föds med renskniv i handen. Via en något mindre skärm än den från föregående vecka.
NU KÖR VI!

Richard passar riktigt bra i italiensk mustasch.
Moget att knuffa äppelätandesmåbarn.

Så hur många dåliga skämt får vi höra idag? Jag gissar på sju.
"Hej Glenn."

Jag skulle ta Lasse K.

Nu har RuRu brutit ihop helt och vill hellre se hockey.

CHRISTER! :D
CHRISTER FOR EUROPE!
Och jag är gay enligt Ruru. Jaha ? Han är tjock.

Där var första göteborgaren.

1. "7 days and 7 nights" - Brolle
Låter som titeln på en halvdan film. Elvis-moves. Och han ser ut som john travolta. Han har en gyllene chans(och det var mitt första göteborgsmoment)





2. "My heart is refusing me" - Loreen
Nu kommer Mums-mums andra älskling i årets Melo. Första gången spaghetti hör till scenklädseln. Eeieeyay. Lady Gaga-dansare från Alejandro.





3. "Ge mig en spanjor" - Babsan
Kom igen han/hon/den/det. Gå vidare så får Madde en stockholmsresa. Jag har jobbat med han som skrivit låten, och hon som sjungit in körsången. Det är lite status va?
Han/hon/den/det var inne på Jysk i somras och frågade efter priset på en tigerskinnmatta.
Arriba! Ingen schlager utan Bert. Inte ens en kvinna kan vara lika kvinnlig som Babselibab.




 
4. "Vaken i en dröm" - Elisabeth Andreasson
Ballad... Emma tycker att det låter som en dålig Helen Sjöholm. Förlåt, en mindre bra. Och i nästa Disney-film finns denna med i soundtracket. Maffigt ljus i röken.





5. "I'm in love" - Sanna Nielsen
Hon är lik nån, säger jag. September, säger Emma. Jag knäpper med fingrarna i bekräftelse.
Buren har samma form som en huvudmasserare jag har. Stackarn, kan inte ens gå ordentligt utan har inte förstått principen att komma framåt.
Nu har hon lärt sig.





6. "Oh my god!" - The Moniker
Förra oh my goden blev femma. Om nån undrar.
Varje gång jag hör Oh my god tänker jag på vänner.
Om Mika och Tomas Di Leva skulle para sig med varandra skulle det här bli avkomman.
Det märks att han gillar Beatles.
Och till skillnad från Sanna N vet han hur man går framåt. Han har gått förbi en massa hus nu.





7. "Elekrisk" - Anniela
Använde inte Saade samma blixtar ifjol ?
Mikrofonhandklappen. Jag hörde att vattenfall skulle använda den här som reklamlåt.
Får ett minus för den där lama avslutningen.
Bara jag som tycker att den påminner om "Unstoppable" ? Antagligen, var fick jag det ifrån?





8. "Like suicide" - Christian Walz
Nu ska vi leka hitta-rybak-i-bakgrunden.
Han har nästan mer hår längst ner än högst upp. På huvudet alltså...







The Moniker
Babsan
Brolle
Elisabeth Andreasson
Sanna Nielsen
Christian Walz
Anniela
Loreen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0