Växer sjön

Dags för premiär i årets melodifestival och årets första resa går till Växjö.
Som förra året ska jag försöka mig på att tipsa hur det kommer gå, utan att ha hört eller läst något om låtarna och artisterna.

Till final
The Moniker
Abalone Dots

Nu vet jag inte om Chris Isaak någonsin ställt upp i Melodifestivalen men The Moniker tar nog steget direkt till final detta år.
Och eftersom att det oftast kan inträffa någon mindre skräll direkt i början så tror jag att Abalone Dots står för den och är på väg till final.

Till andra chansen
Sean Banan
Afro-Dite

Blir det som jag tror så kommer Sean inte vara den förste Banan men däremot den andra som går till Andra chansen.
Detta tillsammans med Afro-Dite när de visar att en bestämd pojke kan dansa. Kan det vara Saade de avser?

Utslagna
Marie Serneholt kanske borde stannat som programledare, då hade hon fått vara med i fler än ett avsnitt.
Loreen lär knappast bli särskilt euforisk över att missa en chans att vara kvar i tävlingen.
Tyvärr för Dead by April så är de nog i melodifestivalsammanhang döda långt innan april.
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern har nog starkt psyke, och det lär behövas om han ska kunna resa sig igen efter att ha kommit sist i Sveriges största musiktävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0