Melodifestivalen 2012 - Deltävling 2




Ny deltävling, färre författare, relativt nya artister. Nu kör vi!


1. Ulrik Munther - "Soldiers"
Happ, han kan tydligen spela åtminstone två fler instrument än mig.
Med tanke på hans koordinationsförmåga kan han ju knappast vara kille...


2. Top Cats - "Baby doll"
Var inte den här med förra året? Under namnet The King? Med Playtones?


Det råkar inte vara Astrid Lindgren-tema?

3. Sonja Aldén - "I din himmel"
Jag tror att bron symboliserar något. Typ en väg över ett stormande hav.
Är det inte Disney-känsla kan det inte vara en klockren ballad.


4. Andreas Lundstedt - "Aldrig aldrig"
Var det inte pyttepyttepyttelite Viva la vida där i början?
Och nu i refrängen. Och lite saade-dans på det.


5. Timoteij - "Stormande hav"
Sarek har fått efterföljare.


6. David Lindgren - "Shout it out"
Måns Zelmerlöw-light.


7. Mimi Oh - "Det går för långsamt"
Färggladast hittills. Lite ironisk att ha döpt en låt som aldrig riktigt får någon fart till "Det går för långsamt".


8. Thomas Di Leva - "Ge aldrig upp"
Förväntade mig orden kosmos och rymdblomma i texten. Är lite missnöjd.



Ulrik Munther
David Lindgren
Timoteij
Sonja Aldén
Andreas Lundstedt
Thomas Di Leva
Top Cats
Mimi Oh

Så trodde jag innan:

Ulrik Munther(F)
Timoteij(AC)
----------
Thomas Di Leva(5)
Sonja Aldén(6)
----------
Andreas Lundstedt(7)
Top Cats(AC)
Mimi Oh(8)
David Lindgren(F)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0