Melodifestivalen 2012 - Deltävling 3




Ny deltävling, ny författare, relativt nya artister. Nu kör vi!


1. Youngblood - "Youngblood"
Det märks att mister Kempe ligger bakom denna låt. Detta måste vara junior-versionen av manboy.


2. Maria BenHajji - "I mina drömmar"
Jag saknade "lätta spår i sanden" i början av låten. Någon har varit på IKEA och handlat ljus, jag gissar på min mamma.


3. Mattias Andréasson - "Förlåt mig"
Med tanke på låtnamnet hade det varit lite roligare om han uppträtt efter Molly.


4. Love Generation - "Just a little bit"
Vad hände med den fjärde? Förra året maxade de Malena Ernmans ljus. I år har de snott Saades ryska polare.


5. Carolina Wallin Perez - "Sanningen"


6. Andreas Johnson - "Lovelight"
Är körtjejen till vänster gravid? Grattis isåfall!


7. Molly Sandén - "Why am I crying"
HEJA MOLLY! Leve världen!


8. Björn Ranelid feat Sara Li - "Mirakel"
Eh, tror någon missuppfattat grejen med att det är en sång- och musiktävling.



Andreas Johnson
Molly Sandén
Björn Ranelid feat Sara Li
Love Generation
Sara BenHajji
Mattias Andreasson
 Youngblood
 Carolina Wallin Perez

Så trodde jag innan:

Andreas Johnson(AC)
Love Generation(6)
----------
Björn Ranelid feat Sara Li(F)
Molly Sandén(F)
----------
Maria BenHajji(8)
Youngblood(AC)
Mattias Andréasson(5)
Carolina Wallin Perez(7)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0