Första plats, eller Och vinnaren är...

1. Moleman på mattelektion (Årskurs 1)
2. Dans dammvippa (Åk 1)
3. Oskars fotpress (Åk 1)
4. Skåne ligger i Gästrikland (Åk 2)
5. No brain, no pain (Åk 2)

Moleman, Bondens dåvarande kille hade följt med till skolan. Något han förmodligen ångrar nu...
Iallafall; Vi hade lektion på matematiken. Jag och Oskar sitter längst bak på den vänstra sidan, Liw och Johanna sitter framför. Bonden sitter näst längst ner på den högra sidan av rummet och Moleman sitter framför henne.
Jag och Oskar sitter och sjunger lite på (förmodligen) Schnappi och Liw är extremt less på den låten så hon ställer sig upp och börjar slå på Oskar som då hamnar på rygg och försöker skydda sig från matteboken som hon använder som "vapen". Läraren, som vid det här laget är van vid oss, bryr sig inte och hjälper Johanna med en uppgift. Detta är samtidigt som Liw vevar med matteboken. Ingen annan i klassrummet bryr sig heller.
Förutom... Moleman. Han sitter helt förskräckt och ser på.
Sedan dess har vi undrat vad han tänkte om oss :P



Vi som inte kom in på listan:
- Bondens utskällning på den stackars killen i glasburen när han inte öppnade dörren i tron om att det var jag (Åk 3)
- Dagens Britt - Att vid total tystnad gå ut ur rummet och säga "När jag kommer tillbaka vill jag ha ett svar"
- Dagens Karin - Att gå in i en dörr och sedan komma ut på ett annat ställe (Skrämde Oskar rejält)
- Jag som under ett prov i samhällskunskap hävdar "Att man krigar med pistoler och... svärd"
- Bonden, Johanna, Liw, Oskar och Dan som skämtar om att jag är så liten att jag har fått ett eget fönster på golvet på berg-och-dalbanevagnarna för att kunna se något


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0