Ge mig ett A, ge mig ett B osv

Arbetslös. Eller arbetssökande. Vi tar arbetssökande, det låter bättre.

Säg det igen. Arbetssökande, arbetssökande, arbetssökande, arbetssökande. Det var sex gånger, så många veckor har jag nu officiellt varit på jakt efter ett jobb.

Lustigt nog så går jag, trots alla puckon som röstade fram moderaterna till regeringen (hoppas alla i min ålder som gjorde det är utan jobb) och såg till att a-kassan försvann, inte utan månadsersättning.
Detta på grund av att jag går någon "kurs" som kommunen har. För att få ut ersättning så ska jag under en vecka besöka Varva (http://epi.gavle.se/gk/t_sida.aspx?id=9637) 2-3 gånger. Varje besök är runt tjugo minuter så jag "jobbar" under en vecka cirka en timme, men får betalt för 40 =) dock bara 18 kronor/timme, som blir 3008 kronor per månad innan skatt. Men det är mer än inget!



Jag hade tänkt ut en slutkläm, men glömde bort den :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0