Fotbollsgalan

Dags för årets största händelse inom svensk fotboll. För EM var ju inget att jubla över och Allsvenskan var bara rolig om man var smålänning.
Fast Fotbollsgalan brukar ju inte vara så speciellt rolig. Och jag kommer nog inte att se den heller.
Men den är ju idag och jag älskar ju att tippa så vad kan man göra.
Här är mitt tips.

Årets målvakt, herr
 

John Alvbåge, Örebro

Kim Christensen, IFK Göteborg

Andreas Isaksson, PSV Eindhoven

Johan Wiland, IF Elfsborg


Mitt tips: Johan Wiland

Årets målvakt, dam

Nadine Angerer, Djurgården 

Kristin Hammarström, KIF Örebro DFF

Hedvig Lindahl, Linköpings FC

Ulla-Karin Rönnlund, Umeå IK

Mitt tips: Hedvig Lindahl

Årets back, herr

Mattias Bjärsmyr, IFK Göteborg

Teddy Lucic, IF Elfsborg

Daniel Majstorovic, AEK Aten

Olof Mellberg, Juventus FC


Mitt tips: Daniel Majstorovic

Årets back, dam

Sara Larsson, Linköpings FC

Charlotte Rohlin, Linköpings FC

Stina Segerström, KIF Örebro DFF

Sara Thunebro, Djurgården


Mitt tips: Sara Larsson

Årets mittfältare, herr

Daniel Andersson, Malmö FF

Viktor Elm, Kalmar FF

Sebastian Larsson, Birmingham City FC

Anders Svensson, IF Elfsborg


Mitt tips: Viktor Elm eller Seb Larsson

Årets mittfältare, dam

Anne Mäkinen, AIK

Therese Sjögran, LdB FC Malmö

Ingvild Stensland, Kopparbergs/Göteborg FC

Victoria Svensson, Djurgården


Mitt tips: Therese Sjögran

Årets anfallare, herr

Marcus Berg, FC Groningen 

Zlatan Ibrahimovic, FC Internazionale

Patrik Ingelsten, Kalmar FF

Henrik Larsson, Helsingborgs IF


Mitt tips: Zlatan Ibrahimovic

Årets anfallare, dam

Lisa De Vanna, AIK

Jessica Landström, Linköpings FC

Marta, Umeå IK 

Manon Melis, LdB FC Malmö


Mitt tips: Marta

Årets nykomling, herr

Joel Ekstrand, Helsingborgs IF

Rasmus Jönsson, Helsingborgs IF

Sebastian Rajalakso, Djurgården

Robin Söder, IFK Göteborg


Mitt tips: Robin Söder

Årets genombrott, dam

Kosovare Asllani, Linköpings FC

Louise Fors, AIK

Jessica Landström, Linköpings FC

Nazanin Vaseghpanah, Hammarby


Mitt tips: Jessica Landström

Årets tränare, herr

Nanne Bergstrand, Kalmar FF

Magnus Haglund, IF Elfsborg

Erik Hamrén, Aalborg BK/Rosenborg BK

Jan Jönsson, Stabaek IF


Mitt tips: Nanne Bergstrand

Årets tränare, dam

Andrée Jeglertz, Umeå IK

Thomas Mårtensson & Ulf Palmqvist, Kristianstads DFF

Jörgen Petersson, LdB FC Malmö

Daniel Pettersson, Linköpings FC


Mitt tips: Daniel Pettersson

Diamantbollen:
 Marta? Annars Therese Sjögran

Guldbollen:
Zlatan Ibrahimovic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0