Målvaktshjälten

Jag är tränare i innebandy.
Det händer att jag får kliva in i mål på träningarna, det gör jag med glädje.
Förra onsdagen var en riktig helvetes träning, spelarna stod nästan vid mittlinjen och lastade slagskott i en halvtimme. Dom som såg mig efter det kan vittna om att jag hade blåmärken på handlederna!

Idag hade vi träning. Jag stod i mål igen.
Det här var mycket värre.
Minst 40 minuters skjutande från mittlinjen, och x-huset har ju såååå många meter till mål från mittlinjen... Men hade vinterhandskar och tjocktröja så gick bättre denna gång.
Det är sjukt vad dom små jävlarna kan skjuta. När vissa skjuter så hårt att man knappt hinner reagera brukar man säga att man hoppas att man står i vägen för skottet. Jag hoppas att jag inte står i vägen!

Fast jag har ju ändå utvecklats. Börjar rädda betydligt mer än vad jag släpper in.
Fast Jeppe var ju rolig idag... "Det har gått tio minuter och vi har bara gjort två mål. På sebbe."
Dom är så gulliga när dom är små...


Kommentarer
Postat av: emma

hihihihihi, komiska små saker det där :')

2009-03-09 @ 21:42:54
URL: http://wajkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0