Fotbollsgalan 2009

Årets målvakt
Damer:
Barbara, Sunnanå
Kristin Hammarström, Örebro
Hedvig Lindahl, Göteborg FC
Sofia Lundgren, Linköpings FC
Herrar:
Kim Christensen, IFK Göteborg
Eddie Gustafsson, Salzburg
Andreas Isaksson, PSV Eindhoven
Daniel Öhrlund, AIK

Min vinnare: Sofia Lundgren/Kim Christensen

Årets back
Damer:
Faith Ikidi, Linköping
Linda Sembrant, AIK
Sara Thunebro, Djurgården/Frankfurt
Charlotte rohlin, Linköping
Herrar:
Jos Hooiveld, AIK
Daniel Majstorovic, AEK
Olof Mellberg, Olympiakos
Ragnar Sigurdsson, Göteborg

Min vinnare: Charlotte Rohlin/Daniel Majstorovic

Årets mittfältare
Damer:
Victoria Sandell Svensson, Djurgården
Caroline Seger, Linköping
Therese Sjögran, LdB FC Malmö
Mami Yamaguchi, Umeå
Herrar:
Rasmus Elm, Kalmar/AZ
Wanderson do Carmo, Gais
Kim Källström, Lyon
Anders Svensson, Elfsborg

Min vinnare: Caroline Seger/Kim Källström

Årets forward
Damer:
Kosovare Asllani, Linköping
Ramona Bachmann, Umeå
Jessica Landström, Linköping
Linnea Liljegärd, Göteborg FC
Herrar:
Marcus Berg, Groningen/Hamburg
Tobias Hysén, IFK Göteborg
Zlatan Ibrahimovic, Inter/Barcelona
Ivan Obolo, AIK

Min vinnare: Jessica Landström/Zlatan Ibrahimovic

Årets genombrott
Damer:
Kosovare Asllani, Linköping
Louise Fors, AIK
Linnea Liljegärd, Göteborg FC
Lina Nilsson, LdB FC Malmö
Herrar:
Miiko Albornoz, BP
Michael Almebäck, Örebro
Pär Ericsson, Gais
Viktor Noring, Trelleborg

Min vinnare: Kosovare Asllani/Michael Almebäck

Årets allsvenska spelare:
Damer:
Faith Ikidi, Linköping
Victoria Sandell Svensson, Djurgården
Caroline Seger, Linköping
Therese Sjögran, LdB FC Malmö
Herrar:
Rasmus Elm, Kalmar/AZ
Wanderson do Carmo, Gais
Tobias Hysén, IFK Göteborg
Ivan Obolo, AIK

Min vinnare: Caroline Seger/Tobias Hysén

Årets tränare
Damer:
Anders Johansson, Djurgården
Torbjörn Nilsson, Göteborg FC
Mika Sankala, Umeå
Magnus Wikman, Linköping
Herrar:
Micke Stahre, AIK
Erik Hamrén, Rosenborg
Olsson/Rehn, IFK Göteborg
Peter Gerhardsson, Häcken

Min vinnare: Magnus Wikman/Mikael Stahre

Diamantbollen

Min vinnare: Victoria Sandell Svensson

GULDBOLLEN

Min vinnare: Zlatan Ibrahimovic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0