Är hockeyspelare lite tröga?

För några veckor/nån månad sen "rasade" en debatt i en större rosa sporttidning som fortsatte i bloggar och dylikt.

Den hade börjat med att en rakad smålänning i supertajta shorts hävdade att fotbollsspelare var smartare än hockeyspelare. Jag ska inte direkt ge mig in i den debatten, det orkar jag inte. Men en liten notering har jag gjort iallafall som kanske bevisar att hockeyspelare är lite tröga. Men med det inte sagt att de är trögare än fotbollsspelare, det får någon som är mer insatt och om möjligt har mer fritid än mig göra.

Men iallafall.
Nu är det slutspel i hockey, finallagen är framtagna och nu väntar dom på att få starta.
Innan slutspelet började spelade man 55 omgångar innan man fick fram vilka lag som skulle till slutspelet. 55 omgångar med tråkig hockey.
Men sen börjar slutspelet. Och helt plötsligt smäller det och brakar i sargerna. Efter 55 omgångar.
Är verkligen hockeyspelare så tröga att det tar dom 55 matcher innan dom inser/förstår att man får tacklas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0