Jobb, innebandy, jobb, innebandy; eller Hänt mycket denna vecka

Nu sitter jag här, nästan helg. Första veckan på jobbet lider mot sitt slut.
Började efter två dagars sommarlov, i måndags klockan 8.
Har allteftersom kommit in i stimmet och arbetar, är dock fortfarande inte helt pigg när jag vaknar på morgon... Men de e väl en vanesak.

Nu har alex klippt sig... Eller, klippt o klippt... Ser ut som han fastnat under en trimmer. Och för er som inte fattar min desperata humor (fika om ca 1 timme) så betyder det att han snaggat sig.
Från hockeyfrilla till nynazist frilla. Och nej, alla som snaggat håret är inte nazister, jag vet det.

Känner mig grymt trött. Det är dock inte av jobbet, utan av all träning den här veckan.
I måndags så var det försäsong me innebandyn, 1 timme 45 minuter. Först intervaller på ca 250 meter, 4 gånger, 2 set. Skulle springa på 55 sekunder, inte snabbare & inte långsammare. Sedan inomhus i lite mer än en timme. Cirkelträning med fokus på överkropp och ben, sedan skridskohopp. Alex Svensson, den gamle, kör ljudeffekter. Swisch-swisch-swisch låter det när han hoppar fram. Fick själv beröm av tränaren för min utmärkta balans =) När fick man senast beröm på försäsongen?!?

Termometern visar 32,3 grader celsius ute... Den måste ligga i solen!

I tisdags vare först 55 minuter "kryplöpning". Odd å Gillving körde frågesport, och man undrar vad de lär sig på John Bauer.
Fråga: Nämn fem trädsorter.
Odd: Gran, tall och ek.
Guran: Det ska vara fem.
Odd: Öhh... Lingonbuske!
Han fick rätt tillslut.
Sedan vare bålträning, höll på att dö. Svensson "förstörde" en övning då han fick alla att skratta.

Hur ska jag kunna vara snäll i tjugo dagar mot chips-tjejen/Åmot... Har arton kvar, men ändå. Kommer på så mycket elaka saker att säga men får inte göra det.

I onsdags vare träning med P-94. De hade nästan hårdare tempo då dom strävar efter att ge oss kol... mjölksyra, till skillnad från David som säger att vi ska vila ifall vi får den känslan.

Och Bonden är bortrest, så henne kan jag heller inte vara elak mot...

Så igår. Efter jobbet var jag med några "gubbar"(Vet inte deras ålder och skriver gubbar då de är betydligt äldre än mig) och spelade innebandy. Första gången sedan mitten/slutet av april som jag höll i en innebandyklubba. Låg bakom ungefär lika många mål som jag orsakade, så ja e nöjd =)
En och en halv timme senare vare dags för veckans sista träningspass.
Först så var det intervaller, 150 meter den här gången. Det motsvarar ungefär skolgården vid Karlaskolan, Andersberg. Skulle springa på 32 sekunder. Denna gång var det 2 set med 7 gånger.
Sedan var det in i hallen igen för cirkelträning. Sista varvet hade jag knappt någon ork i armarna... Stackars mig. Säger det själv då de få som läser detta förmodligen kommer skratta åt mig =P

Har fått ett erbjudande angående de där 20 snällhetsdealen, och kan säga att det låter frestande. Följer jag med på tältning i Bremmen på midsommar, får jag räkna det som tio dagar. Kommer garanterat tänka på det.

Känner mig nästan slö när jag åker hiss en våning, men vad tusan...

Ska åka och köpa två triss-lotter när jag slutat. Eller köpa, och köpa. Fick när jag tog studenten och vann 50 kronor på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0