Fait Accomplit

Fait Accomplit
Allting är sagt
Jag måste ge mig för en stenhård övermakt
Jag ville tro, på vår kärlek ändå
Du står i vår hall, och blicken är kall
Och nu vill du gå


Jag har hört ett rykte om vad moderaternas nästa steg är för att få bort dessa skandaler med svart städhjälp och sådant. Från och med årskiftet så är det olagligt att betala vitt. Men för att tjäna lite extra poäng på det så kommer man inte meddela Sverige detta, för att lagom till nästa valrörelse ta fram material om att sossarna brytit mot lagen...

Böcker och sånt, hämtar du sen
Men jag tror aldrig, du vill komma hem igen
Vi hade ett liv, lät det glida förbi
Vad lättjan förstör, nu står vi inför
Ett Fait Accomplit

Det har varit vissa inlägg från kvinno-organisationer att statssekreteraren som när hon hade jour satt på en restaurang och drack vin för tusen kronor bara bev uthängd för att hon var kvinna... Suck.
Hade det varit en man som suttit där, och druckit vin och kysst journalisten hade det blivit ännu större rabalder, tro mig. Det var det där med att journalisten var sällskapet som gjorde att det blossade upp. Ingen hade tänkt på det annars.

Och slagen i spillror, ligger min värld
Hopplöst för alltid försvunnen, förbrunnen, av lågor förtärd
Ur askan går du, pånyttfödd, och nu
Nu är du fri
Det är Fait Accomplit

Vet ni vilka det var som deppade mest när Vänner "lades ner"?
The Rembrandts.

Skulle vi hört, skulle vi känt
Att något särskilt, något konstigt hade hänt
Tecken i skyn, nej, dom såg inte vi
Allt dumt som man gör, nu står vi inför
Ett Fait Accomplit

Tänk om flygplanen hade kraschat i World Trade Center två månader tidigare. Då hade 7Eleven gått i konkurs...

Min kärleksgudinna, och bästa vän
Ekot av klackar i trappan dör ut, och en dörr slår igen
En saga är all, ett ömkansvärt fall
Vårt haveri
Fait Accomplit

Snart kommer Harry Potter och Dödsrelikerna. Som Gert Fylking brukar uttrycka det: ÄNTLIGEN!

Och slagen i spillror, ligger min värld
Hopplöst för alltid försvunnen, förbrunnen, av lågor förtärd
Ur askan går du, pånyttfödd, och nu
Flyger du ut, fågel Fenix till slut
Nu är du fri
Det är Fait Accomplit


Kommentarer
Postat av: snipen

Man ryser ihela kroppen

2008-01-03 @ 10:28:02
Postat av: Anonym

kallas du oxå sesse+

2008-03-24 @ 08:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0