Bankbesök

Nu har jag äntligen varit lite produktiv. Har skaffat en sån där liten bankdosa(som jag trodde var en miniräknare första gången jag såg en) så jag nu kan sköta om min stora förmögenhet.
Var på banken redan igår men eftersom att jag missade brutalt att gå upp i tid(läs hela episoden i ett tidigare inlägg) så var det en för jäkla lång kö. Nummer 160 betjänades när jag kom, själv hade jag fått 230. Gick en sväng på stan och när jag kom tillbaka till banken så hade det gått tio nummer... Så jag åkte hem.

Är det inte lite överdrivet att kalla stället där österrikaren hade gömt sina barn och barnbarn(även barn eftersom det verkar som att han är den som fått sin dotter gravid) för "Ondskans källare"?

Ställde åter klockan på åtta men den här gången snoozade(Vilken underbar uppfinning det är!) jag tre gånger innan jag stängde av klockan. Men gick jag upp? Nej, nej det vore ju onödigt. Så låg och drog i en kvart, men somnade åtminstone inte.
Hursomhelst, för att hoppa framåt förbi såna där oviktiga för historien men dagliga procedurer jag har, så när jag kom till banken 10.24 (dvs tjugofyra minuter efter att dom öppnade) så betjänades nummer 28. Och jag fick nummer 60. Suck.
Men det gick hyfsat snabbt ändå. Fick träffa en bankman(nån stel snubbe, varför ler dom aldrig?) efter kanske tjugofem minuters väntan och jag var färdig klockan elva. Fixade även deklarationen, nu är det bara att vänta tills återbäringen kommer.
Var dock nån tant som försökte smita före och ta min plats, men tji fick den.

Blir lite spännande att se när dom barnen ska göra släktträd eftersom att pappa även är morfar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0