Att vara tjock eller smal

Två olika scenarion, två olika åsikter, två olika tolkningar om en själv som person.

Skulle jag säga följande till en person:
"Fan vad smal du är, du måste äta mer!"
Då är jag omtänksam och tänker på den personens hälsa.

Om jag däremot säger:
"Fan vad tjock du är, du måste äta mindre!"
Då är jag en elak jävel som inte förtjänar att leva.
Hur kan det vara så? Är det någon skillnad på att vara tjock eller smal? Förutom den alldeles uppenbara skillnaden då...
Varför är tjocka fredade?


Kommentarer
Postat av: kristin

sv: kan ju inte skillnad på alla val.. men , matte B och hälsa och idrott. sen några andra val är fotografisk bild och körkortsteori . haha :) tjejen med kollen ? men tror att matte b och hälsa och idrott är valbara kurser.. hehe :)

2008-08-24 @ 22:26:32
URL: http://fkj.blogg.se/
Postat av: Katarina

"Tjockhet" behöver ju inte bara bero på att man äter för mycket :)

2008-08-25 @ 19:18:45
URL: http://koolakattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0