Varför man borde kolla upp innan man går upp sängen

Sesse är en smart filur som nu bestämt sig för att "ordna upp sitt liv".
Det hela skulle börja idag med att jag skulle till Arbetsförmedlingen för att gå på Jobbchansen. Det hela börjar klockan tio och för att jag skulle vara pigg och alert tills dess, dvs ha vaknat, så ställde jag klockan på halv åtta(snoozade lite. Älskar snooze!). Har ätit frukost och tänkte precis tvätta mig och göra mig klar med det sista när jag kom på att dom kanske flyttat lokal eller något sånt. Så klickar mig in på hemsida. Och vad ser jag...
Jo, det är sommarledigt och kommer tillbaka om två veckor.
Smart Sesse, förbaskat smart. Så vad ska jag nu göra? Är ju ändå uppe. Borde kanske bädda sängen, var någon vecka sedan och ska ändå inte sova i den inatt så... Och soffan har för tillfället mer kläder på sig än vad som finns i min garderob. Så jag ska nog få den här dagen att gå ändå.
Och har lite små ärenden på stan. Hum... Köpa batterier till fjärrkontrollen och kolla på ny mobil. Den gamla börjar bli... gammal.


Ska föreställa min väckarklocka. Ja, det är ett gammalt datum på den. Men det är ett speciellt datum.
Någon som kan gissa varför?

Kommentarer
Postat av: alex

du fyllde år då

2008-08-15 @ 11:16:00
URL: http://alexandersjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0