Vi har slagit Helsingborg, Halmstad, Elfsborg...

...Norrköping och GIF Sundsvall. Tre topplag och två bottenlag. Nu gäller det att vi tar poäng i "viktiga" matcher mot de lag som ligger i samma ända av tabellen som vi gör istället för att göra bragdinsatser mot topplagen och sen tappa poäng i de viktiga matcherna. Då spelar det ingen roll att vi tar poäng av Elfsborg & co, vi hamnar ändå efter pga förluster mot GAIS, Trelleborg och så vidare.

Matchen igår då. Den var en av de bästa hela matcher jag sett GIF spela den här säsongen. Man spelade ut Helsingborg redan från start. Det faktum att matchen hade kunnat slutat 8-1 till GIF säger väl en hel.

Var inte 1-0 självmål?

Bapupas kyla vid 2-0... Kommer fri, saktar ner, dribblar, håller i, dribblar, passar Woxlin som skjuter in den... Han var inte "omtyckt" på G ett tag där. Men det blev ju ett strålande resultat av det så han ursäktas.

Henrik Larsson fick störst applåder innan matchen. Större än förre GIF-spelaren Rene Makondele, större än någon i GIF-truppen. Det säger väl något om vem som var matchens störste lirare. Innan den började. Efter var Henke väldigt osynlig i min mening. Men när han väl syntes. Alltså, han gör allt så enkelt. Han ska inte spela i Allsvenskan, den är han för bra för. Sen att han dagen till ära spelade med en påse kottar gör det ju inte så lätt att göra något konstruktivt.

Jag stod bredvid en på läktaren som måste ha haft... Hm, nu ska jag vara politiskt korrekt här känner jag. Men hur säger man på ett finare sätt att han måste ha haft damp? Fast nu sa ju jag det. Så då behöver jag inte förfina det. Fast det hade ju varit fint att varit politiskt korrekt en gång. Äh, skit samma. Han måste ha haft damp. Höll på att stampa sönder läktaren när Bapupa inte sköt(vid det som sen blev 2-0). Och det var flera gånger han agerade lite galet... Men men, han var nog bara nervös.

Jag tror inte Helsingborgs-klacken brydde sig så mycket om matchen. Mest för att dom första tio stod och sjöng "Vi hatar FF"(Malmö FF). Eller kan det har varit "Vi älskar HIF". Skånska är en rolig dansk dialekt för man hör absolut inte vad dom säger! Dom höll på att skrika något när Jawo blev skadad men det lät mest som "Fhtgbjllsmjruaghe". Nån skåning som läser bloggen och kan översätta? Vore tacksam isåfall.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article3188555.ab

Kommentarer
Postat av: Blerran

Du har helt rätt Gefle kunde ha gjort fler mål. De spelade riktigt bra igår.

bra blogg

2008-08-27 @ 13:19:06
URL: http://blerran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0