Viva la vida = If i could fly

De påminner om varandra, det är inget att hymla om.
Men hur mycket?
Det är kanske tre, fyra ackord som är i följd som är lika.
Och jag är nada musik expert(eller svenska språket liknande heller, så det blev nog en hyfsad sär skrivning där. Och där) men hur många ackord finns det, och med tanke på antalet låtar som existerar och där upphovsrättsinnehavaren inte varit död i sjuttio år så är det nog förbaskat svårt att hitta på en helt ny låt.
Men det är klart att man inte får kopiera för mycket.
Men samtidigt så har jag läst många böcker där samma ord används. Och där har jag inte hört någon som stämt någon för plagiat...

Och han Satrini tjänar nog bara på uppmärksamheten, är nog en hel massa som helt plötsligt börjat googla och youtuba honom.




Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag tycker det låter väldigt lika i början... det är helt klart lika melodi... inte bara ackord...

2008-12-12 @ 00:18:58
Postat av: Oskar

Det Satriani är sur på är nog inte bara ackorden, utan det faktum att sångmelodin är snodd från hans solo. Det kan faktiskt inte försvaras, då det är en väldigt ovanlig melodi. Jag tycker coldplay bör ge med sig här, de har liksom tillräckligt mycket pengar UTAN att sno låtar.

2008-12-12 @ 09:07:36
Postat av: Andre

Det är stulet, inte en chans att de råkade komma på den melodin över de ackorden. No, no.



Förresten, Sesses, hur gammal är du....15?

2008-12-12 @ 12:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0