It ain't House

Tänk vilken idrottsstad som Gävle kan vara till hösten. Ett lag i Svenska Superligan(Gävle GIK), ett lag i Elitserien(Gävle GIK) och två lag i Allsvenskan(Gefle IF & Brynäs IF).

Idag har man varit väldigt duktig tycker jag. Har varit ute på en kortare promenad bara för att lillebror var sugen på Twister... Sen har jag städat mitt rum. Plockat undan kläder, gjort "rent" på ytor, lagt undan pengarna i plånboken... Nu har jag bara kvar att tömma vinterjackan på pengar. Kan nog hitta en liten guldgruva där.

Ikväll händer inte mycket i mitt liv. Ska se en rolig serie på fyran(inte house) som börjar efter Numbers någon gång vid tjugo i tolv, Boston Legal. Finns skratt-material i det.
Denny Crane: [Denny is guarding Alan from his night terrors so he is sleeping in the bed with him]
[in his sleep]
Denny Crane: Denny Crane. Denny Crane. Denny Crane.
Alan Shore: [Alan gets out of bed and stumbles. He has a rope tied around his leg; the other end is tied to Denny. Alan tries to get up and stumbles again. He tugs on the rope] Hey! Hey!
Denny Crane: What the hell do you...
Alan Shore: Get up, Denny. We're going to the bathroom.
Denny Crane: Untie the knot.
[turns over]
Alan Shore: It takes too long. Let's just... get up!
Denny Crane: I'm not getting up!
Alan Shore: It'll take two seconds.
[he tugs the rope]
Denny Crane: It's the middle of the night!
Alan Shore: Just get up!
Denny Crane: I'm not gonna get up.
Alan Shore: Dammit! Get up!
[he tugs violently at the rope. Denny is pulled from the bed to the floor]
Alan Shore: Happy?
[stands up]
Denny Crane: [Denny pulls the rope and Alan falls on top of him. They lie there, face to face] This isn't working for me.

På söndag är det sista omgång i division ett norra, Godis mot Alba på Jernvallen. Vid seger för GGIK samtidigt som Umeå tappar poäng så är man i Elitserien.
Mitt tips? Umeå tappar poäng och eftersom att Godis då har chansen att gå upp i serieledning så kommer man drabbas av stora frossan som man gjort tidigare den här säsongen varje gång man kunnat rycka i tabellen.
Men självklart hoppas jag på seger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0