Kycklingens Återkomst

Man kan väl säga att cirkeln nu är sluten. Det första jag fick göra på jobbet när jag började där för cirka en månad sen var att vika blå ställ. Det fick jag också göra idag. Händerna var silvergrå lagom till lunch... Och Karin bara gnällde.

Filip och Fredrik på "På spåret" var som att se Piff och Puff.

Vad är det som folk inte förstår med cykelbanor? Kan nästan tänka mig att det går till såhär i deras huvuden:
Hm, till vänster finns det målat på marken en person med cykelhjälm på huvudet som sitter på en cykel. Till höger är det två som håller i varandras händer och går. Det måste betyda att till vänster så går man. Då gör jag det.

Nu ska jag banne mig börja plinga på dom allihop. Eller inte alla. Jag ska inte plinga på senildementa personer. Men hur ska jag kunna veta vilka som är det? kanske du undrar.
Jo, det vet jag. Det är nämligen dom som går runt på stan med byxor på huvudet. Fast det kan å andra sidan också vara en sätrabo som inte hittat några andra kläder... Får nog tänka igenom det här lite först...




Så dålig att den är bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0