Gefle åker ur i år... eller finns mirakel?



Suck. Stön. Stånk. Varför bryr jag mig så mycket? Varför kan jag inte heja på ett lag som vinner? Dumma jag!

Jaja, ska väl börja med något positivt från matchen. Hm... Bapupa var bra, Dahlén var bra, Oremo kommer knappast gå någonstans efter den här matchen och speakern har åtminstone humor.

Usch vad trist det känns med såna här matcher. Först och främst så börjar GIF starkt. Sen kvitterar Bapupa med ett kanonmål. Men sen... Ojojoj... Bara skit.
Folk som springer in på planen under match och bara stör kallas för idioter i tidningar. Ge dom en visselpipa och dom heter domare...
Okej, jag är GIF-supporter. Självklart att jag tar det hårdare med domaren eftersom att GIF åkte på en sån praktsmäll som man gjorde... Då vill man ju hitta en syndabock och allt som oftast är det domaren. Men det faktum att även spelarna i Kalmar(!) gnällde på domaren måste ge mig lite rätt iallafall.
Var det straff? Wikström ruffade, det var det ingen tvekan om. Men var Santin i straffområdet?

"Dags att gasa nu. Vi kör utan domare här nere." - Speakern på Strömvallen under småflickornas straffläggning då han tyckte publiken inte applåderade.

Okej alla läsare. Nu kommer den värsta svordom som finns att skrivas på den här bloggen. Har ni unga i närheten borde ni hålla undan dom! Detta kan vara skadligt för hälsan och jag frånsäger mig allt ansvar om ni scrollar neråt.




Nu är det bara att hoppas att Suzzie Tapper hade rätt med att "Visst finns mirakel". Annars spelar Gefle IF på en grusplan nära dig nästa år...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article2819894.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0