Regissören "talar ut" om The Hobbit

Guillermo del Toro, regissören till The Hobbit har i en intervju med Hollywood Reporter berättat om sina tankar inför de kommande filmerna.
Jag kan säga så mycket som att det ser ut att bli en film jag kommer gilla väldigt mycket, precis som de tre föregående efterföljarna(får man väl ändå kalla dom?). Det är framförallt det stycket där han säger att:


Och en sak är säker - "The hobbit" blir inte en "Sagan om ringen" för barn.(Från aftonbladet.se)

- Jag tänker aldrig så. Jag skulle älska om den kunde uppskattas av alla åldrar, men ordet "familjefilm" kan ofta innebära att man urvattnar filmen. Jag anser att Tolkien i den sista tredjedelen av boken hade en mer utmanande och sorgsen ton som verkligen inte kan kallas för familjeunderhållning, säger han.


Jag har inget emot barnfilmer, men actionfilmer som blir gulliga bara för att barn ska gilla dom är ingen större favorit hos mig. Typ Harry Potter och De vises sten. Eller den första Narnia-filmen, men den var även lite vuxen så.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article2765203.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0