Istället för ringklocka

Var nyss ute på en promenad. När jag var vid Ericsson kommer det en äldre man(gubbe) på cykel. Eftersom att jag nyss passerat stenen som markerade gränsen mellan Gävle och Valbo så gick jag mitt på gångbanan.
Då hör jag bakom mig hur någon säger "TuT Tut. Omkörning."
Då är det en gammal gubbe som är ute och cyklar. Först tycker jag att det var rätt töntigt men sen skrattar jag åt det. Såklart är det inget som jag tänker använda mig av. Jag har ju tänkt leva många år till och har ingen lust att bli känd som "Dåren som säger tut tut när han cyklar". Men hade jag bara haft några år kvar att leva skulle jag inte ha något emot att använda det, då har man liksom inte så mycket att vara rädd för. Man kan ju vakna upp död nästa morgon.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men jag har ju ingen ringklocka, kanske ska börja använda det där istället för att hosta extra högt! Fränt :P

2008-03-23 @ 21:31:48
URL: http://malin92.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0