Promenadhistorier

I tisdags var jag ute på en promenad(då jag upptäckte stället inne på ICA Söder som jag jobbat med). På väg från Hehmlingby så märkte jag att det stod ovanligt mycket folk och bara kollade på Max hamburgarrestaurang, men det var inget jag brydde mig om.
På väg hem så frågade mamma ifall jag sett att det brunnit på Max. Då började alla pusselbitar falla på plats. Alla som stod och pekade måste ha gjort det för att de såg att de brunnit, de orangea skyltarna med "Stäng på grund av brand" och det faktum att det var väldigt sotigt inne på restaurangen.

Sen till dagens händelse.
Jag och Rubbade Runar var på väg till OKQ8 vid mitt gamla utbildningssäte(Polhem för er som inte förstår mitt försök att göra om skola till ett mer klassfullt ord). När vi kom till Max(allt verkar utspelas där) så kommer det fram en gammal tant.
"Vart ska ni?" frågar hon, med en lite skröplig röst.
"Söder", svarade RR.
"Har ni telefon?"
"Nej", svarade vi båda samtidigt.
"Kan ni hjälpa mig över vägen?"
Och sen... utan att någon av oss är beredd på det så kopplar hon armkrok med mig(hon frågade faktiskt, men detta EFTER att hon kopplat armkrok).
Så vi går, hon i min arm... Jag ville springa... Men efter bara någon meter så släpper hon, mumlar något om att få skjuts av någon som tankar bilen på Jet-macken, och går sakta ditåt.
Jag och RR? Vi skyndar därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0