Second Chance, Melodifestivalen

Mitt tips:

Kvartsfinal:
E-Type & Poodles - Sibel
Discorock mot Disneyballad. Då jag predikat i fyra veckor om "Bevare mig från ballader i Globen" så faller min röst på puderlockarna.(Menar pudelrockarna med puderlockarna lät skojigt så jag lämnade det).

Ola - Caracola
Tjejernas favorit mot killarnas favorit. Ögongodis för båda sorter. John Farnham goes Skottland mot Hanson-Mbop. Jag vill ha Caracola vidare, men något inom mig säger att tjejer röstar mer än killar.

Johnson & Häggkvist - Nordman
Gud mot djävulen. Skulle inte "Gud" gå vidare vore det en stor skräll och jag tror att om Carola bara slutar skrika så kommer duon lämna djävulen putsandes sin röda bak efter att ha fått en så stor spark i baken att han kommer lämna köldhålan Kiruna med svansen mellan benen.

Therésè Andersson - Suzzie Tapper
Opera mot Parkinson. Av två onda ting röstar jag på operan.

Semifinal:
E-Type & The Poodles - Ola
Har tjejerna pengar kvar att ringa för? Olas poplåt är bättre än en svag låt av E-Type men samtidigt så har han ett maffigare och mer explosivt framträdande.

Johnson & Häggkvist - Therésè Andersson
Håll i dig Therésè. Carola tar fram fläkten och blåser dig av scenen medan hon och Andreas står kvar och jublar över en plats i Globen och en eventuell biljett till Belgrad(Fast vem fan vill åka dit? Liksom...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0