Att rösta är lätt

För två år sedan var det senast val här i Sverige och jag hade fyllt arton när det var dags att rösta.
Jag hade hört att "det är så svårt att veta vilka man ska rösta på". Kunde det vara mer fel? Jag tyckte det var skitenkelt.

Moderaterna: Dum i huvudet. Å andra sidan tycker jag att alla politiker är det så det var inget bra argument för att inte rösta på dom. Däremot så skulle det bli sämre för mig, svårare att få a-kassa så det alternativet var inget bra(Vilket det även visat sig nu när dom styrt i två år. Hoppas ni som röstade på dom fått det sämre! Men det är väl omöjligt, ni är väl alla överbetalde knösar som är dom enda som tjänar på den nya regeringens idéer).

Centerpartiet, Folkpartiet och Kristdemokraterna: En röst på en av dessa betydde indirekt en röst på Moderaterna. Och jag gillar inte Moderaterna.

Miljöpartiet: Får aldrig bestämma något. Risk att dom åker ut. Bortslängd röst.

Vänsterpartiet: För feministiska. För kommunistiska.

Socialdemokraterna: Uteslutningsmetoden, ey? Sen blir mitt smeknamn om man översätter det till rövarspråket: Sosesossose.

Kommentarer
Postat av: Jen

nämen då inte kul de :) haha

jo men de är bara bra de, sitter i skolan nu!

2008-05-22 @ 11:39:48
URL: http://www.metrobloggen.se/Jenniferlindberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0