Eurovision Song Contest: Semifinal 1

(1-5 som gäller)

1. MONTENEGRO - "Zauvijek volim te" (Jag älskar dig för evigt)
Låt: 1
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 2
Totalt: 4
Kommentar: Vad är det för läderbrudar i bakgrunden? Noll fart. Noll show. Han ser ut som Carlos Tevez!

2. ISRAEL - "The fire  in your eyes"
Låt: 1
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 1
Totalt: 3
Kommentar: I början låter hon som en böneutropare, ni vet jihad eller vad det heter. Ofan, det var en kille... Inte tusan är det här engelska? Eller missar jag något?

3. ESTLAND - "Leto svet" (Sommar, värld)
Låt: 2
Show: 4
Utstrålning/Inlevelse: 4
Totalt: 10
Kommentar: Aaaaaaa... ögongodis. Whiskeyröst. Triple n Touch. Jag tänker på sketchen i Saturday Night Live med Jim Carrey, Will Ferrell och Jimmy Fallon. Galenskaparna goes Schlager.


4. MOLDAVIEN - "A century of love"
Låt: 1
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 1
Totalt: 3
Kommentar: Vad fan gör soffan där? Reaggeballad - me not like. Teddybjörnen Fredriksson? Ska det vara sån här skit hela kvällen?

5. SAN MARINO - "Complice" (Medbrottsling)
Låt: 2
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 2
Totalt: 5
Kommentar: Äntligen liiiiiiite fart. Men SUCK ändå. Jag tror dom snott Nordmans häxa. Ser inte intstrumentspelarna ut som dom i Linkin Park. Eller nått sånt band.

6. BELGIEN - "O julissi"
Låt: 4
Show: 3
Utstrålning/Inlevelse: 4
Totalt: 11
Kommentar: Alice i Underlandet goes Gränna för att få tag på klänningen. Trodde det var en dvärg på basen, men han satt tydligen ner; My bad. Äntligen något man blir glad av. Den här hade kunnat vara med i en Disneyfilm!


7. AZERBAJDZJAN - "Day after day"
Låt: 4
Show: 3
Utstrålning/Inlevelse: 3
Totalt: 10
Kommentar: Operaröst, USCH! Ängel vs Ozzy Osbourne? Varför har änglarna vit afro-peruk? HAHA. Det tog sig.

Vad negativ jag känner mig idag...

8. SLOVENIEN - "Vrag naj vzame" (Åt helvete med det)
Låt: 3,5
Show: 2
Utstrålning/Inlevelse: 4
Totalt: 9,5
Kommentar: Varför ser dansarna ut som nåt från Star Wars? Tia på att "klänningen" åker av. Jag hade rätt*gör v-tecken*.

9. NORGE - "Hold on, be strong"
Låt: 2
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 2
Totalt: 5
Kommentar: Rumpvick ger inga show-poäng. Inte i det här numret åtminstone. Bästa användandet av engelska språket hittils, jag har vad hon sjunger.


10. POLEN - "For life"
Låt: 1
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 2
Totalt: 4
Kommentar: Hon ser ut som Celine Dion; fast äckligare. Finns det inget annat än ballader? Känningen hade kunnat användas som kostym till "Den lilla sjöjungfrun" bara man knöt ihop den där nere.

Programledaren låter finskt.

11. IRLAND - "Irelande douze pointe"
Låt: 3
Show: 5
Utstrålning/Inlevelse: 4
Totalt: 12
Kommentar: Äntligen börjar Irland bli som jag tänkt mig. Egentligen vill jag ha en dvärg med rött hår och skägg i grön kostym som rapar och dricker öl; men närmare än såhär kommer jag inte. E-Type discopop. Jag gillar bödeln bakom kundvagnen. After Dark i klänningarna?


12. ANDORRA - "Casanova"
Låt: 3
Show: 2,5
Utstrålning/Inlevelse: 4
Totalt: 9,5
Kommentar: Shakira träffar Christina Aguilera and goes Xena:Krigarprinsessan?

Känns som att mina "X goes Y" skämt börjar bli många.


13. BOSNIEN-HERCEGOVINA - "Pokusaj" (Försök)
Låt: 3,5
Show: 4
Utstrålning/Inlevelse: 5
Totalt: 12,5
Kommentar: Han ser ut som en blandning av Björn Kjellman. Är äpplena på klänningen riktiga? Någon som kollat ifall ett dårhus saknar någon patient? Sitter och kollar på honom nu isåfall! Och Bellatrix Lestrange kopian i äppel-klänning verkar inte så mycket o-dårigare.


14. ARMENIEN - "Qele Qele" (Kom igen, kom igen)
Låt: 3
Show: 3
Utstrålning/Inlevelse: 4
Totalt: 10
Kommentar: Jag får bara sendrag när jag gör den där styrkeövningen hon började med. Helena Paparizzo-pop. You are the one, you're my number one.


15. HOLLAND - "Your heart belongs to me"
Låt: 2
Show: 2
Utstrålning/Inlevelse: 2
Totalt: 6
Kommentar: Den låter... öststat på något sätt. Typ Ukraina, året innan aluminiumfolie mannen.


16. FINLAND - "Missä miehet ratsastaa" (Där männen rider)
Låt: 2
Show: 2
Utstrålning/Inlevelse: 3
Totalt: 7
Kommentar: Han ser mesig ut för att vara hårdrockare. Kul att dom sjunger på finska, inte för att jag fattar ett ord men det låter häftigare. Undrar om deras kläder är gjorda av motorcykeldräkter och isbjörnar. Magnus Uggla längst bak med spikklubba.


17. RUMÄNIEN - "Pe-o margine di lume" (Till världens ände)
Låt: 1
Show: 1
Utstrålning/Inlevelse: 1,5
Totalt: 3,5
Kommentar: NEEEEEEEEEEEEEEJ, en ballad. Hon har lånat västen av finnarna. Och kjolen från Nanne Grönvall; Avundsjuk ni vet. Undrar om kjolen "glowing in the dark".


18. RYSSLAND - "Believe"
Låt: 2
Show: 3
Utstrålning/Inlevelse: 3
Totalt: 8
Kommentar: Känns rätt illa att ha en fiol som "hemligt vapen". Nordmans häxa kan fara och flyga; Ryssland använder en flerfaldig olympisk mästare.

19. GREKLAND - "Secret combination"
Låt: 2
Show: 2
Utstrålning/Inlevelse: 2,5
Totalt: 6,5
Kommentar: Var det inte så Paparizzo startade sitt uppträdande för nåt år sen? Ett hjärta? Seriöst? Ögongodis.


Tabell:
1. Bosnien Hercegovina - 12,5p
2. Irland - 12p
3. Belgien - 11p
4. Estland - 10p
4. Armenien - 10p
4. Azerbadjan - 10p
7. Slovenien - 9,5p
7. Andorra - 9,5p
9. Ryssland - 8p
10. Finland - 7p
------
11. Grekland - 6,5p
12. Holland - 6p
13.  San Marino - 5p
13. Norge - 5p
15. Montenegro - 4p
15. Polen - 4p
17. Rumänien - 3,5p
18. Israel - 3p
18. Moldavien - 3p


Kommentarer
Postat av: kristin

hur orkar du skriva in allt ;O ?

2008-05-21 @ 00:03:40
URL: http://fkj.blogg.se/
Postat av: kristin

svar: jo , iofs :). haha, ska du göra det efter lördag också eller (: ?

2008-05-21 @ 10:01:38
URL: http://fkj.blogg.se/
Postat av: kristin

svar: haha, okejdå :). Men det har ju tagit ett år för dig att få klar den nya bloggdesignen ;o hehe, när tänkte du byta till den ?

2008-05-21 @ 10:10:42
URL: http://fkj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0