Nackknak & nakna kockar

Vilket trist väder det varit idag. Regn och kallt fram till tre kanske. Inte något väder jag valde att vara ute i.

Skrev imorse att jag skulle iväg till en naprapat, men så var inte fallet. Det var en fysioterapeut jag skulle till. Rätt ska vara rätt.
Det var riktigt hemskt må jag säga. Först att gå i det kalla regniga vädret. Frös om händera nåt så fruktansvärt. Hade tänkt ta handskar men såg att det var tio grader och tänkte att det inte var så farligt. Sensmoralen i sagan: Är huvudet dumt får kroppen lida.
Sen fick jag veta att jag är stel i nacken, vilket han fixade med att knäcka till den. JAG HATAR DET! Han säger "Andas in, andas ut, slappna av i nacken".
Hur fasen ska man kunna slappna av när man vet vad han ska göra?
Men först hade han knådat ryggen. Och det var inte löst. Trodde han ville döda mig ett tag.

Och när alla börjar prata om semifinal, vad händer då? Tjeckien tar ledningen med 2-1.

Fick lite stretchövningar som jag ska göra, så ska jag höra av mig på måndag igen för att se ifall jag ska göra några återbesök.

Och nu på kvällningen har jag lagat mat. Pizza. Imorgon ska jag fixa makaroner och köttbullar till lunch. Jag är som nakna kocken. Fast med kläder och avsevärt mycket sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0