Norrlandsfönstret är öppet minst en säsong till



Då är det klart. Gefle IF spelar Allsvenskan även nästa säsong.
Med en poäng idag så ligger vi tre poäng före Ljungskile men har avsevärt mycket bättre målskillnad så chansen att Ljungskile skulle gå förbi i sista omgång är ungefär lika stor som att Carola skulle vinna Melodifestivalen. Iår!

Även fast familjen beställt hem matchen idag såg jag inte speciellt mycket. Det var första tjugo av första halvlek medans jag åt. Sen var jag uppe en sväng och då gjorde Trelleborg två snabba så då satt jag och lyssnade på radio istället. Och kunde höra hur Kalmar ångade på mot SM-guld och att resultatet mellan Sundsvall och Örebro var bra(oavgjort).
Sen efter att GIF gjort 1-2(jag fick höra det på radio så var lite efter) satte jag mig nere, såg Lantto göra 2-2(skitmål egentligen) och satt sen på toan med mp3n i örat och Knasen-tidning och lyssnade på hur Trelleborg gjorde 3-2, GIF 3-3 och att Örebro avgjorde mot Sundsvall på stopptid.

Och tur var det att GIF blir kvar. Annars kunde nästa års Allsvenska bestått av fyra stockholmslag och fyra göteborgslag bland annat. Och där stockholmslagen skulle vara de mest nordliga.

Men nu får man njuta av Allsvenskan nästa år.
Och då är det ändå en match kvar iår. På anrika Strömvallen. Mot vinnarna av stora silvret, Elfsborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0