Får jag fortfarande heta Sebastian?

Aftonbladet

Det där var riktigt rolig läsning.
En stad i sydöstra Turkiet som heter Batman(Fasen vad coolt egentligen) har stämt regissören och producenterna till den senaste Batman-filmen för att de olovligt använt namnet.
Och en anledning sägs vara att den senaste filmen indirekt bidragit till att antalet självmord bland kvinnor ökat.
Och där, alla kvinnomisshandlare har ni ett försvar till er nästa gång ni står inför rätten: "Nä, hon var så hysterisk efter att ha sett den senaste Batman-filmen att jag var tvungen att slå henne lite för att hon skulle lugna ner sig och då jag inte ville skada mina nyklippta fingernaglar så använde jag grannes golfklubba och eftersom han skulle ut och golfa dagen efter så kände jag att det vore en god gärning om jag tvättade bort blodet. Så jag har egentligen gjort två goda gärningar, herr ordförande."
Fast det jag undrar är varför den bidrog till antalet ökade självmord... Var den verkligen så dålig?

Och jag börjar ju bli lite orolig. Får jag behålla mitt namn om jag blir känd?
För det finns både en stad(San Sebastian) och en karaktär i en film som heter som mig. Eller kan jag stämma dom bara jag har bevis för att mitt namn var påtänkt för precis mig för 1000 år sedan?

Trackback
RSS 2.0