Gefle IF - IF Elfsborg 1-2 GRATTIS KALMAR


Förlust med 2-1. Faktiskt en väl godkänd match av Gefle. Eller... C kanske det heter... eller D... har ingen bra koll på dessa nya betyg som ska introduceras. Men VG då.
Jag hade helt fel när jag tippade(2-5). Fast Elfsborg uppträdde inte som jag trodde. Var helt säker på att de skulle köra tokeoffensivt eftersom de behövde en sex, sju mål. Men det var GIF som började offensivt.
Claesson var några decimeter från att styra in bollen i mål, Jawo hade ett liknande läge. Och Bapupa hade två skott som inte ens jag hade släppt in om det var jag som stod i Elfsborgs mål. Mest för att inget av skotten gick PÅ mål... men ni fattar grejen.

Grattis Kalmar. Ett tack till Gefle som höll siffrorna nere?

Jawo, jawo, jawo. Årets spelare enligt Skyblues.
Men snälla gubben. SLÄPP BOLLEN!
I slutet, har gjort det kanonbra genom att dribbla sig fram till mål. Då ska han dribbla bort målvakten istället för att skjuta...
Tur Hasse B finns som gör mål.

Tack Thomas och Mathias.

Det märktes vilka som 2900 tappra själar på Strömvallen(RIV, RIV, RIV) höll på i guldstriden. När Kalmar gjorde 1-0 och 2-2 applåderade publiken.
Och Skyblues(varför är ni inte på plats INNAN matchen börjar? Skärpning.) sjöng "Inget guld till IFE".

Heja Brommapojkarna. Hoppas ni vinner i kvalet.
Och Gefle är verkligen bäst i Norrland. Framförallt efter att GIF Sundsvall vek ner sig ordentligt, 6-0! 6-0!

Sportbladet om Elfsborg
Sportbladet om Kalmar

Kommentarer
Postat av: Lovisa

nu hade det ju inte spelat så stor roll om elfsborg vunnit med 12-0, kalmar lyckades ju ta en poäng i halmstad trots allt:)

2008-11-09 @ 21:07:19
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0