Johan Palm borde inte dö

Och det säger jag av två anledningar:
Den ena är att då sjunker jag till samma nivå som hans fanklubb, och jag har redan varit tolv år och har ingen lust att gå tillbaka dit igen. Det finns ingen Idol-deltagare som borde dö. Politiker däremot, men det tar vi nån annan gång.
Den andra är att då skulle det bli så förbannat mycket tjat om det.
Minnesartiklar i tidningarna i flera veckor, överspammade bloggar med "RIP Johan Palm", sändningar på tv. Och varje år den 28e november så ska vi "minnas Johan Palm".
Och jag vill inte minnas Johan Palm. Jag vill inte behöva se arkivklipp på honom. För det finns bara tio sådana där han sjunger. Fast sjunger är fel ord. Försöker "sjunga". Och eftersom svt och fyran nyhetssänder ungefär ofta så kommer det där klippet ofta.
Så Johan, dö inte. Då är det bättre att du vinner alltihop. Då slipper jag dig efter nyår. Om du inte väljer att vara med i Let's Dance eller Let's Icedance. Det brukar idol-deltagare göra när karriären är på väg utfö... när karriären är borta och man vill göra ett desperat försök att komma tillbaka.

Fast det bästa vore ju om han åkte ut idag. Mest för att någon som verkligen kan sjunga förtjänar att göra det.
Så därför, alla ni tolvåringar därute som på något konstigt vänster har hamnat här. Rösta inte på Johan.
Och om ni funderar på det, tänk såhär:
Skulle ni kunna gå fram till någon från ett annat land, typ England, Frankrike, USA eller Norge, visa det här klippet(Lite lustigt att det står bra kvalité...) och sen, med stolthet, kunna säga att ni tycker det här var jättebra och att ni röstade honom vidare?
Jag bara frågar. Idiotförklarar er inte.

Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0