Innebandyderby

Nyss hemkommen från årets(säsongens för er pillenillepetnoga personer där ute) innebandymatch för mig som publik. Lustigt nog var det även årets första(av sex) gästrikederbyn.
Gävle GIK - IBK Alba

Det låter ju som att det skulle bli en spännande match. Och resultatet 7-5 säger väl att det var en spännande match.
Men så speciellt spännande tycker jag inte att den var. GGIK ledde med 2-1 efter första.
Sen satte andra-periods-syndromet in.
Förra omgången mötte GGIK Ersboda borta. Inför andra perioden ledde Godis med 4-1. När den var färdigspelad stod det 5-5...
Nu i derbyt stod det 2-1 efter första perioden. Efter 35 sekunder stod det 3-2. Till Alba!
Och tre minuter senare gjorde man även 4-2.
Men sen stod det ändå 5-5 när tjugo minuter gått.

Men jag tror jag vet varför åtminstone den här andra perioden började som den gjorde.
Och det måste vara paus-underhållningen. Eller underhållning är att ta i.
Fem "kvinnor" i underkläder och fjäderhattar som studsar. Latinodans tror jag det kallas.
Fast dans vettefan.
Studs-studs-studs-steg åt vänster-studs-studs-studs-steg åt höger-studs-studs-studs-snura runt. Och upprepa. I TIO MINUTER!
Måste vara illa när nästan alla killar i publiken vänder sig bort och INTE kollar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0