Leka med tiden

00.8
Det var vad projektionen i taket från min väckarklocka visade när den ringde.
Jag blev helt tokig. Trodde att det blivit något fel på den eftersom att det inte fanns en chans att jag skulle ställa den på tio minuter över åtta.
Var först efter ett tag jag kom på att det var ljust ute. Och eftersom att jag såvitt jag visste inte sett någon gigantisk strålkastare utanför fönstret när jag la mig så började jag tänka. Hör och häpna.

Jag sover i "fel" ända av sängen. Typ som Pippi Långstrump. Fast jag har fortfarande huvudet på kudden.
Projektionen är upp och ner.
Det ska inte vara 00.8, det ska vara 8.00. Vilket kändes mycket mer logiskt. Främst eftersom jag låg och kollade på teve tio minuter över tolv inatt.
Skyller på att jag är väldigt osnabbtänkt på morgon när jag just vaknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0