Regnet det bara öser ner

Vad är det med onsdagar och regn? Eller snarare, vad är det med onsdagsträningar och regn?!

Är tränare för P94 och på onsdagar har dom träning på Nynäs.
Tre av fyra träningar har det antingen regnat eller börjat regna när jag var på väg. Den första gången var rätt skoj, då det började regna när jag cyklade hemifrån och slutade när jag kom fram...

Enda onsdagen det inte regnat är förra veckan. Men då var jag inte på träning. Då var jag på GIF-match. Vilka även brukar vara usla väder-dagar. Men det var ju kallt som i en snöbjörns rövhål så det jämnar ut sig.

Och som om det inte var nog med att byxorna limmade ihop sig med benen och att jag nästan dränkte en 20-lapp så lyckades jag även med att kliva i hundskit. Nån gång. Mellan Hemlingby och Nynäs. Och då satte jag bara ner foten tre gånger. Vid American Take Away vid Polhemsskolan, bankomaten på Gallerian Nian och Nynäshallen.
Och såvitt jag vet är det inga kända dumpplatser för hundars bakbesvär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0