Otrevligt bemötande

Egentligen handlar det här blogginlägget om något som hände igår men eftersom att jag igår bloggade om Max fast då om något som hände i fredags tyckte jag att det inte passade att göra gratisreklam för en hamburgarrestaurang två gånger samma dag så därför kommer idag, eller nu, ett inlägg om något som hände igår så skulle det hända att jag skrev idag i texten så betyder det igår.
Och skriver jag "övermorgon" så betyder det alltså imorgon.
Skriver jag igår menar jag igår.
Om jag däremot skriver nästa år är det 2009 jag menar eftersom det är nästa år.

Igår var jag alltså på Max. Rubbade Runar "tvingade" med mig dit för att äta lunch.
Beställde dagens lunch för 55 kr(ska gnälla på priset en annan gång). Ingen kö alls.
Så får först Rubbade Runar maten efter några minuters väntan. Så pratar vi lite. Och tiden går. Ingen står i kassan. Personalen går runt, pratar om nån hyrbil eller liknande som det blivit problem med.
Vi fortsätter prata, personalen pratar. Tiden går.
Så kommer den lilla tanten som alltid brukar vara trevlig.
"Ska du också ha något eller?"
Inget hej, och lät inte ens trevlig.

Okej, för att det precis varit lunchrusning. Men varför vara otrevlig mot mig när det bara är jag och RR som står i kön. Hade räckt med hej och fejkat trevlighet, då hade jag inte brytt mig.
Men men... alla har vi rätt att ha dåliga dagar.
(Det sista hade jag aldrig skrivit om en politiker)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0