Monsterflugorna anfaller

Två nätter i rad nu!
Precis innan jag ska lägga mig i sängen har det flugit in en fluga genom det öppna fönstret.
Och det är inga vanliga små flugor vi pratar om.
O'nej, det här är flugor som skulle kunna mätta halva Afrika ett helt decennium.
Och de är dessutom supersmarta. Det finns ett ställe i mitt rum jag inte kan smacka dom, och det är i vänstra hörnet där det finns en hylla. Och nu när jag skrivit den förra meningen borde ni kunna gissa var dom sätter sig...
Men eftersom Rubbade Runar brukar läsa den här bloggen ska jag vara snäll och berätta för honom att det är där dom sätter sig. Han är lite korkad och förstår inte allt. Rubbade Runar alltså, inte flugorna. Dom är smarta. Relativt åtminstone.
För jag vill helst inte ha kvar dom i rummet. Så jag öppnar fönstret lite mer för att den ska kunna flyga ut. Lyckas den?
Här vill jag bara påminna att det är en fluga jag pratar om, inte Rubbade Runar.
Nämen själklart gör den det inte. Den studsar mot fönstret som... hm, söker en bra jämförelse... kommer inte på något. Men den studsade mycket iallafall.
På fönstret. Inte på sidan om! Pucko! Det där sista gällde även lite för Rubbade Runar. Pucko alltså...

Den som flög in i tisdags smackade jag igår. Den som flög in igår kväll är spårlöst försvunnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0