Är det konstigt att man inte gillar politiker?

Eller Villastan för den delen?


Hur tänker politiker egentligen? Eller, vänta. Låt mig omformulera min fråga.
Tänker politiker?

Efter att ha tänkt på det en massa år kan jag nog säga att svaret på den frågan är "nej". Bara här i Gävle är dom extremt inkompetenta. Det har jag fått 100% bevisat för mig nu den sista tiden.
Exempel:
Gävle GIK och Prolympia har planer för en idrottshall/ishall på Estraden-området. Vägar finns, parkering finns. Gävle Kommun kan inte godkänna det. De hävdar att vägar inte finns och att ingen parkering finns. Hallen kommer ligga mittemot Nya Gavlerinken och bredvid Gävletravet. Inga parkeringar? Inga vägar? Hur kommer deras publik dit? Vandrar i skogen på måfå?
Sen kommer kommunen på att det inte får vara någon sporthall där då det är ett fritids-område med dansbana och liknande. Bara det att kommunen för några år sedan(om jag inte har fel, kan hända) byggde en boulehall.
Det roligaste med allt är att kommunen inte behöver betala ett skit av kostnaden. Gävle GIK, Prolympia och Salming kommer stå för kostnaderna. Kommunen behöver bara ändra i detaljplanen...
Men de vill väl inte göra något som gynnar en friskola...

Istället väljer kommunen att satsa 100 miljoner kronor på att Gävle ska bli Kulturhuvudstad. Wie, jag känner verkligen hur stort det är. Kultur är ju så spännande. Men hundra miljoner. Finns vettigare att spendera såna pengar på än att göra en klick av boende i Villastan glada för att de får se tavlor och fula statyer som inte en jävel bryr sig om.
Skulle det vara som så att dom sätter upp nån ful staty vore det ju grymt synd om någon ungdomsligist förstörde den. Känner ju att jag verkligen skulle sörja.

Och när vi är inne på Villastan kan dom hoppa och skita.
Nu är Gävle på väg att få en ordentlig fotbollsarena. Det är jättesynd att Strömvallen rivs för den är verkligen fin och det finns några minnen. Men för fan, riv skiten!
Men då ska 80 personer i Villastan hejda allt. De tycker man ska bygga en arena i Sätra istället.
Så istället för att ett privat bolag går in och betalar 600 miljoner för bygget, så tycker dom att Gävles skattebetalare ska göra det... IDIOTER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0