En korkad innebandylirare

Nu börjar jag komma igång med innebandyn. Eller inte...
Men jag har nu gjort två träningar. Fast jag måste nog erkänna att den här träningen gick sämre. Orkade inte vara med lika mycket. Men jag gjorde några mål på Mr Rönngren innan jag klev av från övningarna, och det är jag stolt över. Han spelar ju i a-laget!

Men jag blev med på matchen i slutet. Fick frågan om jag "kunde köra några byten som back". Varför inte, tänkte jag.
Några byten my ass.
Eftersom mitt lag då fick två avbytare medans det andra inte hade någon skickades en över. Så det blev inte så mycket vila när jag väl satte mig. Men som tur var är det inte så jättemycket springande som back. Och jag spelade rutinerat = ännu mindre springande. Var nog jäkligt slö.
Men sen i slutet hände något som jag inte tänkt. Jag fick bollen i hörnet och lyckades på nått vänster lura bort anfallaren som var på mig. Och jag avancerade. Och ingen klev på mig. Den löpningen blev ungefär 38 meter längre än vad jag tänkt mig. Tänk då på att en innebandyplan är 40 meter lång.
Det var inte en lång löpning jag tänkt mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0