Gefle åker ur iår

Nu känns det bara mer tydligt.
0-0 mot GAIS. Och jag beskriver den som tråkigare än att se två myror para sig. Och det stämmer.

GAIS klacken började med att sjunga: Bättre klack än Blåvitt. Ja ni har bättre klack än Blåvitt.

Ett Gefle IF som spelar konsekvent 4-4-2 och ett GAIS som inte har koll på var sidlinjerna finns... Låter som något man älskar att betala för att se. Kan nog ha varit därför "bara" 3400 var och kollade. Och då var det ändå hela femtio personer ÖVER snittet för iår.

Sprang ner och slog i reklamskyltarna när GIF slog hörnor.

GIFs problem är det absolute nollexsistererande av mål. Ja, man har gjort fyra mot Halmstad och tre mot Helsingborg. Men när man möter bottenkollegor så misslyckas man.
Fast nu när jag kollar tabellen så ser jag att GAIS inte är ett bottenlag, man ligger sjua. Det kan man inte tro med tanke på hur de spelade igår.

Höll på att riva ner bollnätet och springa in på planen när GIF fick sin tveksamma straff.

GIF fick en straff igår. Amadou Jawo som fixade sin tredje(?) straff för säsongen. Och då Mathias Woxlin slog en dålig straff senast mot Malmö var jag helt säker på att det var Hasse Berggren, nyligen inbytt, som skulle ta straffen. Men däm av min förvåning när Woxlin lägger upp bollen. Och slår en sämre straff en senast.
Och minuten efter blir han utbytt.

Och slutade med att sjunga att Hugosson inte får upp sin k**.

Nu har man AIK på bortaplan nästa match. Efter är det Ljungskile hemma och sen Sundsvall borta. Drömresultat i dessa matcher är 1 poäng mot AIK och sen 6 poäng i dom två nästa matcherna.

Angående Hugosson: De flesta målvakter pekar ibland innan dom ska sparka bollen. Det betyder att dom pekar på den spelare som är tänkt att få bollen. När det är Hugosson som pekar så är det något annat som gäller: Pekar han åt vänster betyder det att bollen kommer hamna till vänster om höger sidlinje. Kanske...

"Mitt" lag som ska fixa nytt kontrakt åt GIF:
Hugosson

Bernhardsson - Theorin - Wikström - Dahlén

Bapupa - Chibsah - Claesson - Lantto

Jawo - Berggren

Någon som kan vidarebefodra dessa tankar till Pelle O?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article3386943.ab

Kommentarer
Postat av: Evis

Låter besvärande. Jag minns ännu med fasa hösten 2002 då mitt älskade Blåvitt höll på att åka ur - jag kunde inte jobba på en hel vecka (jag skrev min avhandling då) utan satt och fikade på en av spelarnas café (Jonas Henriksson som spelar i Häcken nu) och ångestade.

Ni hade gärna fått slå gais.

2008-09-25 @ 09:48:02
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0