Myggan gör seriekarriär

Igår kväll när det var dags att sova. Ligger skönt i sängen. Varmt under täcket då hör jag det där ljudet. Viftar med handen, men det kommer tillbaka. Börjar slå med kudden men ljudet försvinner inte. Bzzzzzzzzzzzz. En liten mygga jävel har hittat in på rummet genom det öppna fönstret.
Då det är så att jag inte kan sova med en mygga som bzzzzzzzzar var jag helt enkelt tvungen att kliva upp och tända lampan. Sen dök ett nytt problem upp. "Halvblind" som jag är är det väldigt lätt att jaga en liten mygga i ett svagt sken från en lampa. Och myggor är ju så stora...
Men jag hittade den. Och för att göra en längre berättelse kort: myggan är nu en del av omslaget till en Buster-tidning.

Sen vred jag på mig innan jag la mig. Har sovit med huvudet vid "fotändan" av sängen nån månad nu, men inatt sov jag vanligt. För att komma närmare väckarklockan.

Kommentarer
Postat av: kristin

men sebbe.. behöver du verkligen väckarklocka när du har alex som väcker dig varenda morgon :) ?

2008-09-02 @ 16:59:19
URL: http://fkj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0