Fredrika dag fyra

PÅSKAFTON

Strålande sol, underbart väder, snö, Norrland. Sverige blir inte bättre.
Var ute på isen igen, solade, pimplade, såg en bäverhydda och åkte skoter.
Ingen lyckad pimpling = noll fiskar. Fast det var underbart väder.
Brände mig i ansiktet, bidde redfejs. Men det var underbart väder.
Åkte skoter på vägen hem. Hamnade lite snett och kälken jag satt på tippade. Jag höll mig kvar, kusin Frippe hamnade med halva kroppen under snön. Och det var underbart väder.



Sen på kvällen var det påskmiddag. Vilket är som julmiddag, fast påsk istället för jul. Men samma mat. Men god mat. Och underbart väder.

Men först var det kramkalas. Min kusin kom med sin dotter och det måste vara första gången ett litet barn gillar mig på en gång. Klängde och kramades och var allmänt söt. Det var konstigt. Men underbart väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0