En vecka i bondeland II

Först ett litet tillägg till tisdag: Badade. Räknar man ihop den här sommaren har jag således badat sju gånger. Vilket är lika mycket som de föregående fyra(4) somrarna. Tillsammans! 2008: 5 2007: 0 2006: 0 2005: 2

Onsdag: Lugn dag, fortfarande "bara" sju personer på stugan. RR och Frippe cyklade till centrum för att äta kebab och sen till farmor för att snabbanta.
Själv följde jag med barnfamiljen till Ove Janssons. Som jag blev stolt över att jag hittade till. Första gången jag var tvungen att koncentrera mig hur vi skulle köra dit. Shoppade faktiskt. En liten pryl till Emma och ett par solglasögon för 50 kronor. Som när jag kom hem visade sig vara snea. Men för 50 kronor förväntar jag mig inte så mycket, och framförallt inte när det köps från Ove Janssons. Och anledningen till att jag köpte dom var att glaset var blått.  Superstiligt, som allt annat på mig. Utom håret. Och tänderna. Men det behöver vi inte dra upp nu.
Dagens höjdpunkt var på kvällen när RR fick toapanik och gjorde en egen. För han inte gillar mulltoan.

Torsdag: Kvällen innan kom morbror med fru och mamma hade tagit ledigt resten av veckan. Så nu var vi tio personer och två bilar därute. Vilket är perfekt eftersom det får plats fem i dom bilarna. Så vi åkte på ytterligare en shoppingrunda till det exotiska Hemlingby Köpcentrum. Var inne på Jula för första gången(bara Biltema kvar att besöka av butikerna där nu), Barnens Hus, Din Sko och Ica Maxi. Det enda som shoppades var en Meny 1 på Maxi. Momsi med korv.
Till middag åkte två fulla bilar till centrum(hedesunda) och åt pizzakebab.
Kvällen innan hade RR varit underhållningen, denna kväll stod de två nya bilarna som skulle komma till stugan för. Kommer man från en lapphåla har man inte särskilt bra lokalsinne i Hedesunda. Blir man då guidad av en annan från en lapphåla hur man ska köra i Hedesunda kan det lätt gå galet. Och det gjorde det. Istället för höger i rondellen vid Ica och sen Ålbo körde de rakt fram och hamnade i Ölbo.
Men fram kom de åtminstone. Tillslut. Och vid elva-tiden i kolsvartmörker skulle de parkera husvagnar. Grattis.

Fredag: Furuvik för hela slanten. Åkte tidigt, kom hem något senare. Var skojsigt. Förutom flottfärden(föredetta Hedenahös). 20 kronor... För att sitta i en tunna och se fyra(4) lamor... Men i övrigt var det skoj. Apor är alltid underhållande.
Åkte även spöktåget med RR och frippe. Skrattade hela vägen, skrämmande var det inte. Förutom för RR... var inte såååååå förtjust i spindeln.
Och från och med denna kväll när pappa kom ut var vi sjutton personer och två ofödda.

Lördag: Gjorde åtminstone inte jag så mycket. Vissa åkte till stan(gävle) och shoppade, vissa gick på marinfestivalen, två hade kusinträff. Och resten var antingen barnvakt eller åkte till GNK. Och fick höra fanny sjunga "min kära lilla ponny"... Upprepade gånger!

Söndag: Innan klockan blivit tio hade fyra bilar, två husvagnar, tretton personer och två ofödda lämnat tomten. Det blev tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0