En vecka i bondeland

Måndag: Tar bussen från Gävle 16.45. Läser Harry Potter and the Halfblood-Prince under resan.
Väl framme vid stugan tar jag cykeln upp till vägen för att guida ner norrlänningarna rätt. Kör förbi fem bilar, ingen är rätt. Sen kommer en med en pytteliten takbox... Såklart det är Sjöbloms. Fast de heter Franssons nuförtiden. Och bor i Baksjöliden.
På kvällen spelar jag världens sjukaste parti av finns-i-sjön. Istället för en vanlig kortlek är det djur och man ska samla alla i en kategori(gnagare 1, gnagare 2, rovdjur 1 osv). Trodde jag skulle dö när Frippe frågade efter "Åsna i uddatåigahovdjur".

Tisdag: Sju personer är vi som bor på stugan. Vi ska till Valbo och IKEA denna dag. En bil tar bara fem personer så jag och frippe får ta bussen. Kostar 25 kronor att åka nån mil. Det kostar 20 kronor att åka från "fina" Bomhus till Jysk... Knäppt.
Shoppar egentligen ingenting förutom en ostochskinkmacka. Och ett ljus åt mamma. Som jag fortfarande inte fått betalt för...

Nu heter det här inlägget "en vecka..." men det där var bara två dagar. Orkar inte skriva mer nu så det kommer med största osannolikhet i det bloggtempo jag har just nu förmodligen absolut inte dyka upp imorgon.(Kan nån smart försöka räkna ut vad det jag just skrev betyder? Blev en del negotationer så betyder det att det ska tolkas positivt som att jag har rätt i det jag skriver att det inte kommer imorgon eller betyder det att jag ljuger och det därmed betyder att jag ska skriva imorgon?)

För övrigt är det här första gången jag inte skriver ett inlägg hemifrån. Hipp hipp hurra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0