Gefle IF FF 1 - 0 Hammarby IF



¤ Hammarby-klacken
sjöng och hade sig i nästan 90 minuter+övertid. Fasen vad tyst det blev när de tog en liten paus efter 32 minuter. Men efter tio sekunder var de igång igen.
¤ Innan uppvärmingen var Hammarbys tränare ute på gräsmattan. Han smekte den. Såg lite konstigt ut.
¤ Jag kan från en säker källa säga att Hasse Berggren snart kan gå riktigt. Och om nån undrar vem denna säkra källa är så var det Hasse själv.
¤ För första gången den här säsongen när GIF mötte de tre "stora", och då går jag inte efter tabellen,(AIK, HIF, DIF) stockholmslagen så sålde vi inte slut på matchprogram. Å andra sidan hade vi fler program än vad vi brukar ha och det var ändå bara cirka tio kvar.
¤ Rap das Armas(självmål) - Babababababababapupa(avstängd, satt på läktaren)
¤ Lantto... Har han klivit fram något denna säsong eller ?
¤ När hade GIF senast gjort tre byten med en kvart kvar ?
¤ Ser att bollinnehavet var 64-36 till Hammarbys fördel. Stämmer nog rätt bra. Men det lag som släpper in minst antal mål är det som vinner matcherna, och GIF släppte inte in ett enda mot Hammarbys ett.
¤ Jag stod i gången hela matchen(står där när jag jobbar så vänder mig bara om när jag ska se matchen). Efter 91 minuter, två minuter kvar, börjar delar av sittplatspubliken resa sig från sina platser och går mot utgången. Men går inte ut, utan ställer sig framför mig... Har man så jävla bråttom från matchen att man måste resa sig när det är två minuter kvar bara för att få en bra plats i kön ut kan man banne mig gå direkt. Idioter.
¤ Och när jag kom ut till cykeln så hade svenska kyrkan skräpat ner den...
¤ GIF ligger nu på sjätte plats med 31 poäng och +2 i målskillnad. Det är åtta poäng upp till Elfsborg på första plats. Ner till Hammarby på kvalplats är det tolv poäng och till Djurgården på nedflyttningsplats är det sexton poäng. Det är trettio poäng kvar att spela om.

Mattias Hugosson
Daniel Bernhardsson
Omar Jawo
Daniel Theorin
Andreas Dahlén
Jonatan Berg(ut 70)
Yussif Chibsah
Marcus Hansson(ut 58)
Jonas Lantto
Daniel Westlin
Alexander Gerndt(ut 74)
-----
Johannes Ericsson(in 57)
Hjalmar Öhagen(in 70)
Bernhard Nyström(in 74)
-----
"Den tolfte spelaren"


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hade tänkt åka in och se den matchen ikväll, men blev att jag stannade kvar och tränade istället :p Verkar ha varit en ganska seg match, lr? Och jag som du ogillar verkligen när folk reser sig och går med ett par minuter kvar. Händer ofta på hockeymatcher också, hate it!

2009-08-25 @ 00:17:36
URL: http://xanndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0