Melodifestivalen 2009 - Göteborg


Göteborg

Nu kör vi!

Illa, jag hatar REDAN Petra Mede. GE MIG LUUK GE MIG LUUK GE MIG LUUK!!!
Bara inte Perelli kommer nu oxå...
Mede, Perelli och Clamp i samma program. Petter-Niklas högst uppe på molnen måste älska mig.
Måste vara roligt att heta Nour el Rafiki(eller nåt sånt) just nu.


1. Nina Söderqvist - Tick tock
Vart är motorcykeln? Killar med kjol = jättegulligt.
Tick tick tick... och där pajjade klockan.
Det känns lite läskigt att det låter som E-Type, sen är frågan i vilken riktning det är läskigt.


2. Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Och när han gungade på höften bröt er tillfälligt läsandes bloggare ut i gapskratt.
Årets snygg-Ola?
Vilket sväng i rytmen. Disneykänsla.


3. Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Är det en ballad mördar jag.
Shirley Clamp + ballad = Olycklig kombination om man vill ha bra betyg på den här bloggen.


4. Scotts - Jag tror på oss
Ja, snälla. Skicka dansbandsmupparna. Snälla. Snälla. Snälla.
Och den är utan tvekan dagens bästa. Lite trist slut bara.


5. Emilia - You're my world
Fan ta killen som dumpade henne!
50-tal? 40-tal? Äldre? Yngre?
Och så börjar jag skratta igen.


Varför måste dom uppmuntra hennes "skämt"? Ja, jag är Petra Mede-anti.

6. Alcazar - Stay the night
Jag känner igen introt tycker jag. Han har söt slips.
Så stora förväntningar, och förhoppningar, tills refrängen började.
Läskig musik. Fast mina tår stampar takten så dom gillar den åtminstone. Synd att mina tår inte kan ringa eller sms'a Alcazar.


7. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
Prisa Jesus. Hallelujah!
Och där kom mitt älskade skratt igen.
Vad fan har dom som plockade ut alla bidrag RÖKT egentligen? Det här är alltså en av de 32 bästa?
7 låtar, sen kom årets första nolla.


8. Marie Serneholt - Disconnect me
Klänningen har hon för övrigt snott från balettuppvisningen "Svansjön".
Låten var väl hyfsad, men det är ju alltid ett plus att se bra ut.
Känns som bakgrunden är musik från en Bond-film. Blandat med Helena Paparizositiotazoi. Hon som vann ESC förut...


Blir grymt förvånad om någon av dom här skulle gå och vinna hela tjottaballongen.

"Jag heter Paul Potter, inte släkt med Harry"

Fem Vidare:
Jonathan Fagerlund
Scotts
Emilia
Alcazar
Marie Serneholt
Nina Söderqvist
Caroline af Ugglas


Är det illa att jag och RuRu skrek "VA" samtidigt när Uggla gick vidare?
Vad hände?

Duell
Scotts - ALCAZAR

EMILIA - Caroline af Ugglas

FIASKO!


Kommentarer
Postat av: Sportfantast

Haha, du har helt rätt. Slog över för en sekund till Melodifestivalen, men blev mest nervös på programledaren så det får bli Real Madrid - Racing Santander istället. :)

2009-02-07 @ 20:09:13
URL: http://sportfantast.blogg.se/
Postat av: Larsson, den Store

2009-02-08 @ 12:44:14
Postat av: Larsson, den Store

Ja, du...

..som en tröst i eländet är det gott att se att du tagit RuRu till dig.

Nej, inte individen (invaliden) utan frktngn. Topp!

För övrigt saknade jag som vanligt nummer att ringa på för de man inte ville ha vidare.

2009-02-08 @ 19:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0