Melodifestivalen 2009 - Leksand


Internationella juryn i blåsväder

In med Luuk! In med Luuk!
Är det här roligt?


1. Velvet - The Queen
Abou, värsta lampskärm som klänning brosan jao. Tia på att det är nån under... Lite lik Lady Gaga på nåt sätt. Utseendemässigt alltså.


Vem fan är AMJA?

2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I got you
Yejj, svartvitt. Jamaicanen i röd kostym känns väldigt malplacerad. Ska jag skratta? Jag skrattar! Trots det är den skön. Låter uppenbarligen som en annan låt enligt två: vilken?


3. Molly Sandén - Så vill stjärnorna
Disney? Disney! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzznark. Så vill gudarna... Usch. Och carola fläkten... Huvva. Tia på att hon gifter sig med en norrman som jagar älg från sovrummet?


4. E.M.D. - Baby, goodbye
Undrar om visslingarna var live? Mycket man blir besviken på iår... Deras dansmoves klarar till och med jag. Tog dom tre minuter att få av sig hattarna, jag hade gjort det på tre sekunder.


5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig
Det här var ju... rockigt med Tomas Ledin-feeling. Han har väl inte lånat från nån av sina tidigare hits? Skulle han? Nä, det tror jag inte... Så belv det ballad också.


6. Maja Gullstrand - Här för mig själv

"En mysig, trendig, neo-retro bossa klädd i storblommig gul velourpyjamas." Så beskrivs den... Intressant. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Det är aldrig bra när man mimar "ta en kopp kaffe" med händerna. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.



7. Sofia - Alla
Grekiska i svenska melodifestivalen... Är inte det lika illa som att sjunga på arabiska medans en svensk tolkar? Fast bra fart åtminstone. Hon ser ut som en riddare i en japansk tecknad serie. Typ.


8. BWO - You're not alone
Martin har lånat sin "kostym" från Mamma Mia-filmen, Stellan Skarsgård använder en liknande i eftertexterna. Lysrör, undrar om det är såna där miljövänliga lampor? HAHAHAHAHAHA. Bards hatt är söt, lillebror hade en liknande när han var liten: Problem med balansen. Dröjde innan han fick den dock(förklarar en hel del). Och hennes hår såg likadant ut. Samma frisyr som boven i fjärde Indiana Jones-filmen förresten.


Hur fan ska man hitta fem som går vidare? Kan det bli bara ett rätt?

...blåsan är paj.

"Jag hittar inga oooord!" Håll tyst?

Fem vidare:
Molly Sandén

E.M.D.
BWO
Velvet
Rigo & co
Mikael Rickfors

4/5, är man grym eller?

80-talet var bra, sen kom Anna Book.

Duell
 Rigo & Co - E.M.D.
 BWO - Molly Sandén

Molly Sandén är roligare är Petra Mede. "Dagis."


Juryns val
Sofia - Alla

Betyg:
Göteborg 
Skellefteå
Leksand  

Kommentarer
Postat av: emma

sjukt bra!

2009-02-21 @ 23:26:14
Postat av: lovisa

jag var där i leksand och det är du som inte har nån humor :p petra mede är kul!

2009-02-22 @ 14:03:30
URL: http://lovisastefansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0