Melodifestivalen 2009 - Skellefteå


Fusk?

Ska det här vara roligt?
Jag vill ha Luuk tillbaka. Finns det ingen lista att skriva på?

HEJA SAIK!
Är det här humor?


1. Lili & Susie - Show me heaven
Börjar bra. Abba-wannabees. Och redan bättre än allt för en vecka sen. Liiite falskt. Och rätt osynkade moves.


2. Lasse Lindh och Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
Bra, fart i låten. Han låter som Pelle Svanslös(Björn Kjellman). Men fart är ju inte allt... Johan Palm med vänsterhanden. Och nu höger... Om den här är topp-32, hur dåliga var inte dom övriga 4000 bidragen som INTE kom med?


3. Jennifer Brown - Never been here before
Ballad, uscha! Snygg frisyr, påminner om hon i Dansbandskampen. Killen med gitarr är utfryst. Hon är lite Petra Mede look-a-like.


4. H.E.A.T - 1000 miles
PÅminner om någon annan rock-låt där i introt... Och nu skrattar jag åt sångaren. Han ser rolig ut. Låten var det inget fel på alls, lite trista kläder bara. Har vi inget svenskt Lordi? Rockare = Långt hår + Pudelfrilla?


5. Markoolio - Kärlekssång från mig
Snyggast kläder hittills. Dom framhäver hans frisyr. Can you feel the love tonight?  Pianot! Bäst scenografi hittills! Liten parodi på Dima Bilan måntro? Elvis på skrillor och en kille med fiol. Ser ut som att det är jag på skridskor +50 kilo då.


6. Amy Diamond - It's my life
SMS MED VARANDRA! Vad sött, hon har regnrock på sig. Just nu vet jag två tjejer som dansar till den här. Men inte fasen var den bra. Hon kör på den oskyldiga stilen.


7. Cookies n Beans - What if
Kakor och bönor... Tippar på country. Tippar på att den här får mig att somna om den inte drar på lite snart. Och carola-fläkten är med här oxå. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzznark


8. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
James Bond! Går han inte vidare beror det på att hans fans precis svimmade. Fast den var inte så överdrivet bra.


Fem vidare:
Lili & Susie

H.E.A.T
Markoolio
Amy Diamond
Måns Zelmerlöw
Cookies n Beans

Vad är det för språk hon sjunger på? Alviska? Dagens bästa låt.

Duell
 H.E.A.T - Amy Diamond
 Måns Zelmerlöw - Lili & Susie

Juryns val
Amy Diamond

Betyg:
Göteborg 
Skellefteå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0