Linsbekymmer

Jag har linser, ser som en pissråtta ungefär. Tillräcklig syn i cirka 1,5-2 meter sen äre suddelisudd. Jag har glasögon också, men det är inte det som gör att jag skriver det här.

När jag senast var och "fyllde" på mitt förråd eller vad man ska säga så fick jag en ny sorts vätska. Och med en ny sorts vätska följer andra "linsfodral"(linsbehållare?) med. På den förra modellen så hade man märkt ut så det enkelt skulle se vilken som var höger och vilken var vänster. Den högra var nämligen grön.
På de nya finns inte denna funktion med, båda är vänster vilket gör att jag måste fokusera mig. Det hade ju varit smart om de skrivit H för höger och V för vänster. Men neppsi, det gjorde dom inte. Däremot står det R och L så jag har döpt min högra lins till Rutger och den vänstra till Legolas bara för att ha koll.

Däremot har dom gjort det jättesmart på ett sätt. R:et är nämligen upphöjt och L:et är nersänkt, de är alltså anpassade så att även blinda ska kunna sätta in linserna i rätt öga.
Min mamma tyckte det var jättesmart; någon som kan komma på varför det är extremt korkat ?

Kommentarer
Postat av: Fanny

L = left

R = right



hur svårt kan det vara? xd men det är ju sött att döpa linser ;)

2009-03-31 @ 20:40:29
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: Larsson, den Store

Yes, life can be Fanny...

Får de blinda fullgod syn med bara en lins, eller behöver de flera....

2009-04-01 @ 15:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0