Mungrävarsadister

Idag var jag på besök hos mungrävarsadisten. Inga hål, "grymma tänder" som hon sa. Har köpt en cola som jag ska fira med. (Hade jag haft hål hade jag köpt en cola för att trösta mig).

Hur kan man vilja bli tandläkare ? Man måste ha lite "konstiga" saker för sig då alltså... In med fingrarna i någon annans mun, stoppa in föremål som kan framkalla kväljningar, rispa på tänderna med något järnsak. Och bara det faktum att man frivilligt vill sitta och kolla in i någon främlings mun. För tandläkare är något man blir, inte som att jobba som telefonförsäljare eller på McDonalds som man tar när man inte får något annat.

Det enda som är värre måste vara kiruger. Att ens komma på tanken att skära lite på måfå i någon annans kropp... Tänk, om det görs någon annanstans än på ett sjukhus eller liknande är det grov misshandel, mord, dråp eller något annat sånt där trevligt som gör att man hamnar på Aftonbladets löpsedel. Förutsett att det inte är dagen innan som Sofies mode ska berätta vad man ska ha på sig den närmaste årstiden, då får man kanske en notis.

Kommentarer
Postat av: lovisa

vi ska vara jävligt glada att det finns folk som vill jobba med såna där jobb

2009-03-26 @ 07:21:00
URL: http://lovisastefansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0