Eurovision Song Contest 2009: Final



Final ikväll, och som alltid åker vi till Bomhus.
Men sen spricker traditionen; det blir inte taco, mamma är i det stora kebabriket i söder. Och Norge verkar vinna... Men annars blir det nog bra.

Om jag har "gissat" rätt i min bedömning(vilket skulle vara väldigt otroligt om det hände) så betyder det att det kommer sluta såhär ikväll(Minus Storbrittanien, Frankrike, Spanien, Tyskland och Ryssland):

1. Norge
1. Sverige
3. Turkiet
3. Finland
5. Azerbajdzjan
6. Albanien
7. Moldavien
7. Rumänien
9. Malta
10. Grekland
11. Bosnien-Herzegovina
11. Danmark
13. Island
13. Portugal
15. Litauen
15. Estland
17. Ukraina
18. Armenien
19. Israel
19. Kroatien

Jag hade även kunnat bedöma de där fem länderna efter deras uppträdanden som finns på Youtube, men med tanke på att Malena Ernmans poäng sjönk med nästan en tredjedel mellan svenska finalen och ESCs-semifinal så ser jag ingen anledning till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0